×

Версия для слабовидящих

Call-center
+998 (71) 202-02-10

Хорижий инвесторлар учун имтиёз ва преференциялар

Soliq imtiyozlari, korporativ soliq va chet ellik ishchilarni soliqqa tortish

Umuman olganda, O’zbekistonda faoliyat yuritayotgan tadbirkorlik sub’ektlari standart soliq rejimi yoki maxsus soliq rejimi bo’yicha soliq to’laydilar.

Standart soliq rejimi soliq turlarini to’lashni nazarda tutadi, jumladan:

  1. Korporativ daromad solig’i (KDS), shu jumladan ushlab qolinadigan soliq;
  2. Qo’shilgan qiymat solig’i (QQS), shu jumladan import qilingan tovarlar/ xizmatlar uchun QQS;
  3. Shaxsiy daromad solig’i (ShDS);
  4. Ijtimoiy soliq (IS);
  5. Mol -mulk solig’i;
  6. Yer solig’i;
  7. Suvdan foydalanish solig’i;
  8. Aksiz solig’i;
  9. Yer osti boyliklaridan foydalanishga solinadigan soliq.

 

Tegishli qonun hujjatlarida ayrim majburiyatlar va to’lovlar ham belgilanishi mumkin.

Tafsilotlar uchun Jadvalga qarang.

No.

Soliq

Soliq to’lovchilar

Soliq solinadigan baza

Stavka

1.

Korporativ daromad solig’i

Soliqqa tortiladigan daromadga ega bo’lgan yuridik shaxslar, O’zbekistonda doimiy muassasa orqali ishlayotgan norezidentlar.

Yalpi daromad va chegirib tashlanadigan xarajatlar o’rtasidagi farq sifatida hisoblangan soliqqa tortiladigan foyda. Soliq solinadigan bazani oldingi davrlarda to’plangan zararlar miqdoriga kamaytirish mumkin

Umumiy stavka – 15%; faoliyat turiga qarab boshqa tariflar qo’llanilishi mumkin, masalan. 20% sement / polietilen granulalari ishlab chiqarish, uyali aloqa xizmatlari, banklar, bozorlar va savdo markazlari uchun

Daromad solig’i

O‘zbekistondan daromad olayotgan xorijiy yuridik va jismoniy shaxslar

Norezidentga o’zbekistonlik daromad to’lashi*

dividend, foizlar – 10%; sug’urta mukofotlari – 10%; telekommunikatsiya, transport – 6%; boshqa (royalti, ijara va boshqalar) – 20%.

2.

Qo’shilgan qiymat solig’i

O’zbekistonda yuridik shaxslar, O’zbekistonda jismoniy shaxslar orqali faoliyat yuritadigan norezidentlar

Tovar va xizmatlarni sotishdan, tovarlar va xizmatlar importidan tovar aylanmasi

Umumiy stavka – 15%; 0% stavkasi ba’zi mahsulotlarga qo’llaniladi

3.

Shaxsiy daromad solig’i

Shaxsiy daromad solig’i (ish beruvchilar tomonidan umumiy daromaddan ushlab qolinadi)

Soliqqa tortiladigan daromad oladigan jismoniy shaxslar – ish beruvchi ushlab qoluvchi agent hisoblanadi

12% – soliq rezidentlari uchun; 20% – norezident soliqlar uchun; 6% – yuqori malakali xorijiy ishchi kuchi uchun **

4.

Ijtimoiy soliq

Ish beruvchilar, yollangan xodimlarni oluvchilar

Xodimlarga to’lanadigan mehnat daromadlari.Secondment fees paid to secondment provider

Umumiy stavka – 12%; stavkasi ma’lum tashkilotlar uchun farq qilishi mumkin, masalan. 25% – byudjet tashkilotlari

5.

Mol -mulk solig’i

O’zbekiston hududida soliqqa tortiladigan mol -mulkka ega bo’lgan yuridik shaxslar

Ko’chmas mulkning o’rtacha yillik sof balans qiymati, qurilishi tugallanmagan

2%; Ba’zi hollarda ikki baravar stavka qo’llanilishi mumkin

O’zbekiston hududida ko’chmas mulkka ega bo’lgan norezidentlar.

6.

Yer solig’i

yer uchastkalariga ega bo’lgan, undan foydalanayotgan yoki ijaraga olgan yuridik shaxslar / jismoniy shaxslar

Yer uchastkasining umumiy maydoni

Narxlar yerning joylashuvi va turiga qarab o’zgaradi

7.

Suvdan foydalanish solig’i

Yuridik shaxslar-O’zbekiston rezidentlari, O’zbekistonda jismoniy shaxslar orqali harakat qiladigan norezidentlar

Ishlatilgan suv miqdori

Narxlar faoliyat turiga va suv manbai turiga qarab o’zgaradi

8.

Aksiz solig’i

Aksiz to’lanadigan tovarlarni ishlab chiqaruvchi, sotuvchi yoki import qiluvchi yuridik shaxslar

Soliq bazasi tovarlar/xizmatlar turiga bog’liq. aksizli tovarlarning natura hajmi / sotilgan aksizli tovarlarning qiymati

Narxlar tovarlar/xizmatlar turiga qarab o’zgaradi

9.

Yer osti boyliklaridan olinadigan soliq

Yer osti boyliklaridan olinadigan soliq O’zbekistonda foydali qazilmalar va sun’iy (sun’iy) mineral tuzilmalarni qidirish, qidirish, shuningdek ularni qayta ishlash bilan shug’ullanuvchi yuridik va jismoniy shaxslar.

Chiqarilgan minerallar miqdori

Narxlar mineral turiga qarab o’zgaradi

*O’zbekiston Respublikasida doimiy yashovchi yoki O’zbekistonda 183 kun va undan ko’proq muddatda bo’lgan, moliyaviy yil boshlangan yoki tugaydigan o’n ikki oygacha bo’lgan har qanday muddat O’zbekiston Respublikasining rezidenti hisoblanadi. O’zbekiston Respublikasi rezidenti bo’lmagan jismoniy shaxslarga ushbu jadvalning birinchi xatboshisida aytib o’tilganidek, O’zbekistondagi manbalardan olingan daromadlar bo’yicha soliq solinadi.

** Yuqori malakali xorijiy ishchi kuchi Prezidentning 2018 yil 7 noyabrdagi 4008 -sonli qarori bilan belgilanadi (https://lex.uz/ru/docs/4045563), reyting bo’yicha 1000 ta eng yaxshi universitet bitiruvchilari sifatida. kamida 5 yillik tajribaga ega bo’lgan va O’zbekistonda yillik 60 000 AQSh dollari miqdorida ish haqi olgan xalqaro miqyosda e’tirof etilgan tashkilotlardan.

Soliq imtiyozlari va imtiyozlari

Soliq kodeksining 21 -bo’limiga binoan, to’g’ridan -to’g’ri xorijiy investitsiyalarni jalb qilgan holda tashkil etilgan va tovarlar (xizmatlar) ishlab chiqarishga ixtisoslashgan yuridik shaxslarga er solig’i, mulk solig’i va suvdan foydalanish solig’idan ozod qilish shaklidagi soliq imtiyozlari beriladi. qonun hujjatlari bilan tasdiqlangan ro’yxatdagi iqtisodiyot tarmoqlari.

To’g’ridan -to’g’ri xorijiy investitsiyalarni jalb etuvchi sub’ektlarga ma’lum muddatga soliq imtiyozlari beriladi, ular investitsiyalar miqdoriga qarab o’zgaradi:

300 000 AQSh dollaridan 3 mln AQSh dollarigacha – 3 yil muddatga;

3 million dollardan ortiq 10 million dollargacha – 5 yil muddatga;

10 million AQSh dollaridan ortiq – 7 yil muddatga.

Yuqoridagi soliq imtiyozlari quyidagi shartlar cheklanmagan holda beriladi:

korxonalar tasdiqlangan ro’yxat bo’yicha (https://www.lex.uz/acts/561818) mahsulot ishlab chiqarishga yoki ayrim sohalarda xizmatlar/ishlarni bajarishga ixtisoslashgan bo’lishi kerak;

korxonalar Toshkent viloyati va Toshkent shahridan tashqari, O’zbekistonning istalgan shahar yoki qishloq aholi punktlarida joylashgan (sayohat va chiqindilarni qayta ishlash xizmatlarini ko’rsatuvchi kompaniyalar bundan mustasno);

O’zbekiston Respublikasi bunday xorijiy investitsiyalar uchun suveren kafolatlar bermaydi;

yuridik shaxslarning ustav fondidagi (ustav kapitalidagi) xorijiy ishtirokchilarning ulushi kamida 33 foizni, aksiyadorlik jamiyatlari uchun esa 15 foizdan kam emas;

investitsiyalar qattiq valyutada yoki yangi/zamonaviy texnologik uskunalarda amalga oshirilishi kerak va tegishli soliq tejashining kamida 50% korxonalarni yanada rivojlantirish uchun qayta investitsiya qilinishi kerak.

To’g’ridan -to’g’ri xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxona soliq qonunchiligida nazarda tutilgan boshqa soliq imtiyozlaridan foydalanish huquqiga ega.

Yangi Soliq kodeksida soliq imtiyozlari odatda faqat Soliq kodeksi bilan ta’minlanishi ko’zda tutilgan. Biroq, QQS, aktsiz va er osti boyliklaridan tashqari ayrim soliqlar bo’yicha imtiyozlar O’zbekiston Prezidenti tomonidan faqat belgilangan soliq stavkasini pasaytirish shaklida berilishi mumkin, lekin 50% dan oshmasligi kerak. uch yildan ortiq. Yangi Soliq kodeksi, shuningdek, soliq imtiyozlarini individuallashtirish mumkin emasligini aniq ko’rsatib turibdi (ilgari yirik investitsiya loyihalariga individual soliq imtiyozlari berilardi).

Soliq kodeksining 75 -moddasida belgilanganidek, ayrim soliqlar bo’yicha soliq imtiyozlari, QQS bundan mustasno, ishlab chiqarilgan va sotilgan tovarlar uchun aktsiz solig’i, er osti boyliklaridan foydalanish solig’i O’zbekiston Prezidentining qarorlari bilan faqat stavkalarni pasaytirish shaklida berilishi mumkin. (50%gacha) 3 yildan oshmagan muddatga. Qo’shimcha soliq imtiyozlari xorijiy investor tomonidan O’zbekiston Respublikasi hukumati bilan tuzilgan O’zbekistonning investitsiyalar va investitsiya faoliyati to’g’risidagi qonuniga muvofiq tuzilgan Investitsiya shartnomasi bo’yicha berilishi mumkin.

Bundan tashqari, yuqorida ta’kidlab o’tilganidek, maxsus iqtisodiy zonalar ishtirokchilari, to’g’ridan -to’g’ri xorijiy investitsiyalarni jalb etuvchi sub’ektlar va boshqalar uchun ma’lum soliq imtiyozlarini berishni nazarda tutuvchi maxsus soliq rejimi mavjud.

Savdoni rag'batlantirish

So’nggi yillarda tashqi savdo sohasida eksport salohiyatini kuchaytirish, bojxona ma’muriyatchiligini takomillashtirish, shuningdek, tadbirkorlik sub’ektlarini tashqi savdo faoliyatini rag’batlantirishning samarali tizimini yaratishga qaratilgan bir qator tarkibiy islohotlar amalga oshirildi.

Shunday qilib, mahalliy mahsulotlar eksportini rag’batlantirish maqsadida, shuningdek, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 24 maydagi qaroriga muvofiq, eksportdan oldingi kreditlar bo’yicha foizli xarajatlarni qoplash uchun eksport qiluvchi korxonalarga subsidiyalar va kompensatsiyalar beriladi. ba’zi mahsulotlarni eksport qilishda tijorat banklari va temir yo’l transportida tashish.

Shuningdek, yuqorida qayd etilgan Qarorga muvofiq, hisobot davri oxirida tovarlar (ishlar, xizmatlar) sotishdan tushgan umumiy daromadda tayyor mahsulot eksportining ulushi 50 foizdan ortiq bo’lgan yuridik shaxslar, shu jumladan Komissar (agent) orqali, iltimosiga binoan, ishlab chiqarishda ishlatiladigan xom ashyo, butlovchi buyumlar va materiallarni import qilish uchun bojxona deklaratsiyasi qabul qilingan kundan boshlab 120 kungacha qo’shilgan qiymat solig’ini to’lashni kechiktirish mumkin. eksport qilingan mahsulotlar.

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020 yil 31 dekabrdagi PKM-826-sonli qarori (https://lex.uz/docs/5201216) Investitsiyalar vazirligi huzuridagi Eksportni ilgari surish agentligining moddiy yordam berish tartibini tasdiqladi. Tashqi savdo eksportchi tashkilotlarga mamlakatda ham, chet elda ham xalqaro standartlashtirish va sertifikatlashtirish tizimini joriy etish, milliy mahsulotlarni xorijiy vakolatli organlarda ro’yxatdan o’tkazish, ko’rgazma stendlarini yaratish hamda xalqaro ko’rgazma va yarmarkalarda, taqdimotlarda ishtirok etish bilan bog’liq xarajatlarni qoplash uchun. reklama kampaniyalari, shu jumladan an’anaviy reklama va xalqaro tanlov va tanlovlarda ishtirok etish.

Bundan tashqari, eksport qiluvchilar uchun QQSni etti kunlik tez qaytarish jarayoni joriy qilingan.

 

Boshqa imtiyozlar quyida mavjud:

No.

Rag’batlantirish obyekti, Tanlov mezonlari

Rag’batlantirish turi

Rag’batlantirishning amal qilish muddati

1.

O’zbekistonda ishlab chiqarilmagan va EIZ ishtirokchilari tomonidan investitsiya shartnomasiga muvofiq loyihalarni amalga oshirish uchun olib kelingan qurilish materiallari

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (QQS va bojxona to’lovlarini hisobga olmaganda)

Qurilish davri uchun

2.

O’zbekistonda ishlab chiqarilmagan (tasdiqlangan ro’yxat bo’yicha) va EIZ* ishtirokchilari tomonidan import qilinadigan texnologik uskunalar (https://lex.uz/docs/2144911))

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (bojxona rasmiylashtiruvi yig’imidan tashqari)

Cheksiz

3.

MIZ ishtirokchilari tomonidan eksport qilinadigan tovarlar ishlab chiqarish uchun import qilinadigan xomashyo, materiallar va butlovchi qismlar.

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (bojxona rasmiylashtiruvi yig’imidan tashqari)

Cheksiz

4.

EIZ ishtirokchisi tomonidan olib kiriladigan tovarlar

QQS to’lashni kechiktirish

120 kun

5.

Farmasevtika kompaniyalari, ilmiy-tadqiqot muassasalari va korxonalar tomonidan olib kelingan, laboratoriya hayvonlarini parvarish qilish, klinikadan oldingi tadqiqotlar uchun ishlatiladigan, O’zbekistonda ishlab chiqarilmaydigan va tibbiy dori-darmonlar va boshqa tibbiy buyumlar va ularni qadoqlashda ishlatiladigan xom ashyo assortimenti. , farmatsevtika ishlab chiqarishining chakana savdosi bilan shug’ullanadi

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

2022-yil 1 yanvargacha

6.

O’zbekistonda ishlab chiqarilmaydigan texnologik laboratoriya uskunalari assortimenti, ushbu uskunaning zaxira va to’ldiruvchi qismlari, sendvich panellar va shamollatish tizimlari

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

2022-yil 1 yanvargacha

7.

Xalqaro yuk tashish va yo’lovchilar tashish uchun ishlatiladigan transport vositalari va ekspeditsiya paytida ularga texnik xizmat ko’rsatish va muntazam ekspluatatsiya qilish uchun zarur bo’lgan narsalar (yoqilg’i, uskunalar va boshqalar).

Bojxona to’lovi

Cheksiz

8.

Milliy va xorijiy valyuta (numizmatik maqsadlar uchun ishlatiladigan valyutadan tashqari)

Bojxona to’lovi, QQS

Cheksiz

9.

Bojxona hududida tranzit bojxona rejimida bojxona nazorati ostida olib o’tiladigan va uchinchi mamlakatlarda foydalanish uchun mo’ljallangan tovarlar

Bojxona to’lovi

Cheksiz

10.

O’zbekiston Respublikasi kemalari va O’zbekistonning yuridik va jismoniy shaxslari tomonidan ijaraga olingan (ijaraga olingan) kemalarni bojxona hududidan tashqariga olib chiqish uchun bojxona hududidan tashqariga olib chiqiladigan moddiy -texnik jihozlar va asbob -uskunalar, oziq -ovqat va boshqa mol -mulk. shuningdek ularning mahsulotlari bojxona hududiga olib kiriladi

Bojxona to’lovi

Cheksiz

11.

Davlat daromadiga aylantiriladigan tovarlar

Bojxona to’lovi

Cheksiz

12.

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan tartibda gumanitar yordam sifatida olib kiriladigan tovarlar

Bojxona to’lovi, QQS

Cheksiz

13.

Shtatlar, hukumatlar, xalqaro tashkilotlar orqali xayriya maqsadlarida, shu jumladan texnik yordam ko’rsatish uchun olib kelingan tovarlar

Bojxona to’lovi, QQS

Cheksiz

14.

Yuridik shaxslar tomonidan O’zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalariga muvofiq xalqaro va xorijiy davlat moliya tashkilotlari tomonidan berilgan ssudalar (kreditlar) hisobidan olib kiriladigan hamda grantlar hisobidan import qilinadigan tovarlar

Bojxona to’lovi, QQS

Cheksiz

15.

Xorijiy sarmoyadorlar, chet el fuqarolari va fuqaroligi bo’lmagan shaxslarning shaxsiy ehtiyojlari uchun O’zbekiston Respublikasidan tashqarida doimiy yashaydigan va chet ellik investorlar bilan tuzilgan mehnat shartnomalariga muvofiq O’zbekistonda bo’lgan mol -mulk.

Bojxona to’lovi,

Cheksiz

16.

O’zbekiston iqtisodiyotiga umumiy qiymati ellik million AQSh dollaridan ziyod to’g’ridan -to’g’ri sarmoya kiritgan xorijiy yuridik shaxslar tomonidan olib kiriladigan tovarlar, agar import qilinadigan tovarlar xorijiy yuridik shaxs tomonidan ishlab chiqarilgan bo’lsa.

17.

O’zbekistonga import qilinadigan texnologik uskunalar, tasdiqlangan ro’yxat bo’yicha, shuningdek, butlovchi qismlar va ehtiyot qismlar, agar ularni etkazib berish texnologik uskunalarni etkazib berish bo’yicha shartnoma (shartnoma) shartlarida nazarda tutilgan bo’lsa.

Bojxona to’lovi, QQS

18.

Vakolatli davlat organining yozma tasdig’i bo’lsa, telekommunikatsiya operatorlari va tezkor-qidiruv tadbirlari tizimlarining texnik vositalarini sertifikatlash bo’yicha maxsus organ tomonidan sotib olingan tezkor-qidiruv tadbirlari tizimlarining texnik vositalari.

QQS

Cheksiz

19.

Dori -darmonlar, veterinariya dori -darmonlari, tibbiy va veterinariya mahsulotlari, shuningdek, O’zbekistonda ishlab chiqarilmaydigan dori -darmonlar, veterinariya dori -darmonlari, tibbiy va veterinariya mahsulotlarini ishlab chiqarish uchun qonun hujjatlarida belgilangan ro’yxatga muvofiq import qilinadigan xom ashyo

20.

Bojxona chegarasi orqali gumanitar yordam, tekin yordam yoki xayriya maqsadlarida, shu jumladan texnik yordam ko’rsatishda olib o’tiladigan tovarlar

Bojxona rasmiylashtiruvi to’lovlari

Cheksiz

21.

Bojxona chegarasi orqali jismoniy shaxslar tomonidan qonun hujjatlarida belgilangan bojsiz olib kirish chegarasida notijorat maqsadlarda olib o’tiladigan tovarlar

22.

Vaqtincha saqlash va davlat foydasiga rad etish bojxona rejimiga joylashtirilgan tovarlar

23.

Bojxona hududiga xorijiy davlatlarning diplomatik vakolatxonalari va konsullik idoralari, bojxona imtiyozlariga ega bo’lgan xalqaro birlashmalar va tashkilotlardan rasmiy foydalanish uchun olib kirilgan tovarlar, shuningdek, respublikaning diplomatik va unga tenglashtirilgan vakolatxonalari faoliyatini ta’minlash uchun mo’ljallangan bojxona hududidan olib chiqiladigan tovarlar.

24.

O’zbekiston muzeylari, axborot -kutubxona muassasalari, arxivlari va boshqa davlat madaniy boyliklari fondlarida doimiy saqlanadigan bojxona hududidan vaqtincha olib chiqilgan va shu hududga qaytarilgan madaniy qimmatbaho buyumlar.

25.

Yuridik shaxslar tomonidan olib kiriladigan, qiymati bazaviy hisoblash birligidan o’n baravar katta bo’lgan madaniy tovarlar

26.

Asosiy faoliyati tematik park xizmatlarini tashkil etish bo’lgan yuridik shaxslar

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

2022-yil 1 yanvargacha

27.

Yo’lovchilarni tashish uchun ishlatilgan va haydovchidan tashqari sakkiz va sakkizdan ortiq o’rindiqqa ega bo’lgan, ishlab chiqarilgan kundan boshlab 5 yildan oshmagan transport vositalarini import qilish bo’yicha yuridik shaxslar

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

28.

Kabel avtomashinalari, chang’i liftlari, funikulyorlar va boshqa shunga o’xshash ob’ektlar va inshootlar, shuningdek, sharlar (sharlar), motorli qayiqlar va ATVlarni qurish, rekonstruksiya qilish va jihozlash uchun uskunalar, mexanizmlar va ehtiyot qismlar importi bo’yicha xo’jalik yurituvchi subyektlar

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

29.

O’rnatilgan tartibda tasdiqlangan ro’yxatlar bo’yicha davom etayotgan modernizatsiya doirasida ilmiy-tadqiqot muassasalari va tashkilotlarini qayta jihozlash uchun olib kelingan asbob-uskunalarni olib kirish.

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

Cheksiz

30.

Tashkilotlar-O’zbekiston Respublikasi Avtomobil yo’llari davlat qo’mitasining avtomobil yo’llarini qurish, rekonstruksiya qilish, ta’mirlash va ishlatish uchun import qilinadigan asbob-uskunalar, xomashyo va materiallar, ehtiyot qismlar va butlovchi qismlar va yig’imlar importi bo’yicha tashkiliy tuzilmasi a’zolari tasdiqlangan ro’yxatlar bo’yicha.

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

2025-yil 1 yanvargacha

31.

Yillik daromadi 50 foiz va undan ko’p bo’lgan xalqaro transport xizmatlari eksportining ulushi, shuningdek, transport, ombor, saqlash, qayta ishlash va tarqatishni tashkil etuvchi transport -logistika kompaniyalari. belgilangan tartibda tasdiqlangan ro’yxatlar bo’yicha transport va logistika xizmatlarini ko’rsatishga mo’ljallangan ombor uskunalari, ishlov berish uskunalari, birliklar, ehtiyot qismlar va O’zbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmagan boshqa tovarlarni olib kirish.

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

2022-yil 1 yanvargacha

32.

Teri, mo’ynali va mo’ynali xom ashyo va junni, mollarni avtomatlashtirilgan so’yish, jun, qorako’l mo’yna va sun’iy teri, charm buyumlari, poyabzal ishlab chiqarish, saqlash va qayta ishlash bilan shug’ullanadigan tashkilotlar import qilinmagan uskunalar, butlovchi buyumlar. O’zbekiston Respublikasi, xom ashyo, materiallar va aksessuarlar belgilangan tartibda tasdiqlangan ro’yxatlar bo’yicha

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (QQS va qayta ishlash yig’imlaridan tashqari) va bojxona to’lovlarini kechiktirish (qayta ishlash yig’imlari bundan mustasno)

2022-yil 1 yanvargacha

33.

Yiliga kamida 50 tonna baliq ishlab chiqarish quvvatiga ega bo’lgan baliq yetishtirish klasterlari, respublikada ishlab chiqarilmaydigan, inkubatsiya, laboratoriya, intensiv baliq zaxiralari, naslli baliqlar, shuningdek uskunalar, inventarlar, mexanizmlar va ularning ehtiyot qismlari importi bo’yicha. baliq yetishtirish, baliq ovlash, baliq mahsulotlarini qayta ishlash, baliqlarni sovutish va saqlash, muqobil energiya bilan ta’minlash uskunalari, melioratsiya uchun maxsus uskunalar va xorijiy tashkilotlar va ularning sho’ba korxonalari tomonidan chet eldan olib kelinadigan tirik baliq va aralash ozuqa va mineral o’g’itlarni (ammofos) tashish. , baliq do’konlari ehtiyojlari uchun kompaniya do’konlari, dilerlik tarmog’i va tadbirkorlik subyektlari

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (QQS va qayta ishlash yig’imlaridan tashqari)

2021-yil 1-noyabrgacha

34.

Nodavlat ta’lim muassasalari O’zbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmagan zamonaviy o’quv va laboratoriya uskunalari, kompyuter texnikasi, dasturiy mahsulotlar, o’quv va ilmiy-uslubiy adabiyotlar, inventarlar va moddiy-resurslarni import qilish bo’yicha belgilangan tartibda tuzilgan ro’yxatlarga muvofiq; ushbu muassasalarning ishlashi uchun zarur

Bojxona to’lovlaridan ozod qilish (QQS va qayta ishlash yig’imlaridan tashqari)

2025-yil 1 yanvargacha

*O’zbekiston hududiga olib kirishda bojxona to’lovlari va QQSdan ozod qilingan texnologik uskunalar ro’yxati uchun https://lex.uz/docs/2144911 ga qarang.